Ευρώπη

Φινλανδία: Ερευνητές πιο κοντά στην αιτία του Parkinson

Μια ερευνητική ομάδα από το Πανεπιστήμιο του Ελσίνκι κατονόμασε τα στελέχη του βακτηρίου Desulfovibrio ως πιθανή αιτία της νόσου του Πάρκινσον, σύμφωνα με άρθρο που δημοσιεύθηκε αρχικά στο επιστημονικό περιοδικό Frontier in Cellular and Infection Microbiology.

Παρά τα περισσότερα από 200 χρόνια έρευνας, η ανάπτυξη της νόσου του Πάρκινσον παραμένει ένα μυστήριο. Ωστόσο, οι ερευνητές του Πανεπιστημίου του Ελσίνκι ισχυρίζονται ότι βρήκαν το κλειδί, προσθέτοντας ότι τα γονίδια παίζουν μόνο ένα μικρό ρόλο.

Η μελέτη, η οποία διεξήχθη σε μια ομάδα που περιλάμβανε ασθενείς με Πάρκινσον και υγιή άτομα, μπορεί επίσης να ανοίξει το δρόμο για την πρόληψη της νόσου ή τουλάχιστον για τη δυνητική ανακούφιση και επιβράδυνση των συμπτωμάτων της. Οι φορείς του Desulfovibrio μπορούν να ελεγχθούν και τα βακτήρια μπορούν να απομακρυνθούν από το έντερο.

«Η νόσος προκαλείται κυρίως από περιβαλλοντικούς παράγοντες, δηλαδή από την περιβαλλοντική έκθεση στα βακτηριακά στελέχη Desulfovibrio, τα οποία προκαλούν τη νόσο του Πάρκινσον. Μόνο ένα μικρό ποσοστό, ή περίπου το 10%, της νόσου του Πάρκινσον, προκαλείται από μεμονωμένα γονίδια», δήλωσε ο καθηγητής Per Saris σε δελτίο Τύπου του Πανεπιστημίου του Ελσίνκι.

Η νόσος του Πάρκινσον φθείρει μέρος του εγκεφάλου και επηρεάζει τον έλεγχο των μυών, την ισορροπία και την κίνηση. Υπάρχουν επίσης επιπτώσεις στις αισθήσεις, την ψυχική υγεία και την ικανότητα σκέψης. Είναι πιο συχνή στους άνδρες και συνήθως αρχίζει γύρω στα 60. Τουλάχιστον το 1% των ατόμων ηλικίας άνω των 60 ετών πάσχουν από τη νόσο παγκοσμίως, σύμφωνα με τις εκτιμήσεις των ειδικών.

Σύνοδος Κορυφής: Η έκθεση Λέττα για να μην χάσει η ΕΕ το τρένο της ανταγωνιστικότητας

Συγκέντρωση αναπτυξιακών δυνάμεων στην «οικονομία χαμηλού υψομέτρου» της Κίνας

Κίνα: Η εποχή του 5.5G έφτασε – Είστε έτοιμοι;

Η ακροδεξιά παλεύει να παραμείνει επίκαιρη ενόψει Ευρωεκλογών